ponedjeljak, 27. lipnja 2016.

TORTA BALL (UDŽBENIK ZA UKRAS)

kolač ukradeno

Neću produžiti to već prešli na pisanje tutoriali za tortu loptu, jer ponekad mi se dogoditi da izgubite ili zaboravite neke već pripremljene recept, ukras. Odluka je donesena, rekao tortu u obliku lopte, eh ... da dalje slijedi ili planirate kako ga provesti. Nisam imala puno vremena oko planiranja tako da na internetu nisam uspjela pronaći zgodnu ideju kako postići taj okrugli oblik. Raspitala sam se kod prijateljice koja ima iskustva sa takvim tortama i ona mi je rekla da svaku polovicu biskvita peče u zdjelama za salatu koje naravno mogu u rernu, a opet daju okruglasti oblik, eto ideje. Ipak, nećete vjerovati u čemu sam ja pekla svoje biskvite. S obzirom da već dugo razmišljam kako bi to izgledalo, odlučila sam biskvite peći u cjediljki bez drške koju sam obložila masnim papirom, tako da nije bilo problema sa curenjem, a oblik sam postigla. Dok ovo pišem razmišljam kako bi se to moglo izvesti i ako cjediljka ima dršku, samo bi bilo dobro prvo isprobati da li stane u rernu. Razmišljala sam čak o još jednoj varijanti kako bi dobila okrugli oblik. Može se u velikoj tepsiji ispeći biskvit iz kojeg se reže okrugli oblik i postavlja se u zdjelu obloženu sa prozirnom folijom i dalje se mažu kreme, slažu se dijelovi biskvita. Postupak se ponavlja u drugoj takvoj zdjeli, a na kraju se te dvije zdjele (polulopte) spajaju i stavlja se na hlađenje. Eto to je još jedna rezervna ideja, a u nastavku vam pišem detalje kako sam ja napravila svoju loptu. Samo bih još ukazala da kod slaganja kockica imamo crne peterokute i bijele šesterokute, recimo to nikada nisam primjećivala sve dok nisam išla spajati dijelove, ali svakako ću to napomenuti u postupku.
1. Moj izbor je bila Odlična čokoladna torta, koja mi je poslužila za ovaj pothvat.
2. Kao što sam spomenula u uvodu, biskvite sam pekla u cjediljki obloženoj masnim papirom, a možete ih čak peći u zdjelama za salatu koje mogu u rernu. Čisto informativno gornji dio cjedilke mi je obima 20 cm, ali treba računati da se dole sužava i da nije biskvit do vrha napunjen. Na tepsiju sam stavila cjediljku i oko nje sam postavila alu foliju malo zgužvanu koja mi je fiksirala cjediljku da se ne pomjera. Za biskvit možete računati duplu mjeru, tako da se jedna polovica pravi sa 8 jaja i druga sa još 8 jaja. Pošto je biskvit deblji možete ga peći na 170 stupnjeva 50-55 minuta, samo probodete štapićem za ražnjić ili nožem da provjerite da li je pečeno. Prije rezanja neka se ohladi.
papir-za-podlogu-biskvita
cjediljka-kalup-za-biskvit
alu-folija-drzi-zdjelu
Jetra-keks
Jetra-keks-na-papiru
biskvit-spremni-za-slaganje
3. Za kreme će vam biti dovoljna količina iz recepta.
4. Šlaga sam koristila 200 ml, ali mora biti čvrsto izrađen.
5. Prije slaganja potrebno je odrezati gornji dio jedne polovice, jer se on postavlja prvi na tacnu tako da odrezani dio ide prema dole i on osigurava da se lopta ne otkotrlja. Možete čak poravnati malo ako je potrebno i površinu polulopte.
cut-peciva-za-Ball
6. E sad, usljedilo je slaganje torte. Na Youtube-u možete primjetiti kako za oblaganje okruglih oblika upotrebljavaju biskvite, ali ja opet želim da torta bude i ukusna tako da sam ubacila i kremu koja je dio recepta. Prilikom slaganja torte donji dio lopte mi se malo spljoskao od težine, ali ja sam nakon slaganja još malo kremom premazala dijelove koje je trebalo popuniti.
Sastav kolač
7. Važno je staviti tortu u frižideru preko noći, i tako se zatvara. 
8. Neki dan sam donji dio oblikovan s nožem i vrlo malo gornji zaokružiti. Bitno je da se postigne zaobljeniji oblik, kao što će to izbjegli probleme kasnije kada ljepljenje pentagons i šesterokute. Priznajem da mi je lopta mogla biti malo specijalista, kao kad nešto radi točno.
oblikovana-lopta
9. Sada možete premazati cijeli kolač s maslacem kremom .
Torta obložena-buter-kremom
10. Pripremila sam si smjesu i pol tičina… računala sam da će biti dva sloja, ali s obzirom koliko mi je ostalo mislim da je dovoljno i jedna količina. Prvo obložite cijelu tortu sa tičinom, jer da nema prvog sloja moguće je da vam prilikom slaganja kockica počne izlaziti krema.
torta-postrojilo plus Genecitin
11. Dok pripremate kockice možete za to vrijeme vratiti tortu u frižider. Veoma je bitno obratiti pažnju da je crni tičino peterokut, a bijeli šesterokut. Kada je došlo vrijeme za taj dio, primjetila sam da mi je zakazao printer, dalje je usljedilo kako bi rekli snađi se druže. Na kraju mi se čak i svidjela ta varijanta, sliku peterokuta i šesterokuta sam pronašla na internetu, povećala sam na željenu veličinu na monitoru, tako da sam samo prislonila papir na monitor i precrtala oblike, ma ne može biti jednostavnije. Oblike sam izrezala kako bi ih mogla dalje koristiti.
uzorak-lopta
12. Skalpelom ili nekim oštrim predmetom izrezujte peterokute i šesterokute.
rezanje-peterokuta-sesterokuta
13. Pripremite ljepilo za tičino od šećera u prahu i vrlo malo vode koje dobro ugrijete u mikrovalnoj. Kistom nanosite ljepilo na oblike koje slažete na tortu.
slaganje-kockica
14. Travu sam trebala napraviti od royal icinga, ali sam u zadnji tren primjetila da nemam jaja, tako da sam ju napravila sa šlagom u prahu koji sam izmutila sa malo hladnog mlijeka. Koristila sam Wiltonov nastavak za travu. Bilo bi dobro ukoliko se odlučite malo višlje nanositi travu kao što sam ja na nekim djelovima, onda malo premazati prvo taj dio royalom ili šlagom, tako da se trava ima za šta zaljepiti.

Nema komentara:

Objavi komentar